Tomáš Krystlík
Článek http://sumpersky.denik.cz/zpravy_region/aby-zachranil-sve-deti-pred-deportaci-radeji-si-vzal-zivot-20150507.html
je ukázkovým příkladem, kam vede neznalost vlastní historie.
Kdo byl žid a kdo ne, stanovily norimberské zákony, které
byly pak převzaty v protektorátu.
Obdobně jako v Německu (ale s jinou datací) židem ten, kdo měl (1) alespoň tři židovské prarodiče, nebo (2) dva židovské prarodiče, kteří k 15. 9. 1935 nebo k pozdějšímu datu příslušeli k židovské náboženské obci a k tomu (a) sám byl židovského náboženství, nebo (b) měl k 15. 9. 1939 nebo později za manžela(-ku) žida(-ovku), (c) pocházel z manželství uzavřeného po 31. 7. 1936 se židovskou osobou, (d) byl nemanželským dítětem židovské osoby a narodil se po 31. 7. 1936. Osoby sub 2 se nazývaly Geltungsjuden a byly považované za židy. Tento zákon pak obdobně platil v protektorátu. Na podzim roku 1944 museli míšenci prvního stupně (dva prarodiče židé) starší 17 let a smíšené manželské páry (jeden z nich žid, druhý árijec), pokud nevychovávali dítě mladší 17 let, odejít pracovat do německých koncentračních táborů specielně pro židovské míšence, které se vesměs vyznačovaly značně mírným režimem.
Obdobně jako v Německu (ale s jinou datací) židem ten, kdo měl (1) alespoň tři židovské prarodiče, nebo (2) dva židovské prarodiče, kteří k 15. 9. 1935 nebo k pozdějšímu datu příslušeli k židovské náboženské obci a k tomu (a) sám byl židovského náboženství, nebo (b) měl k 15. 9. 1939 nebo později za manžela(-ku) žida(-ovku), (c) pocházel z manželství uzavřeného po 31. 7. 1936 se židovskou osobou, (d) byl nemanželským dítětem židovské osoby a narodil se po 31. 7. 1936. Osoby sub 2 se nazývaly Geltungsjuden a byly považované za židy. Tento zákon pak obdobně platil v protektorátu. Na podzim roku 1944 museli míšenci prvního stupně (dva prarodiče židé) starší 17 let a smíšené manželské páry (jeden z nich žid, druhý árijec), pokud nevychovávali dítě mladší 17 let, odejít pracovat do německých koncentračních táborů specielně pro židovské míšence, které se vesměs vyznačovaly značně mírným režimem.
Takže mohlo dojít k paradoxní situaci, kdy třeba otec rodiny,
čistokrevný žid, se kterým se jeho žena árijka, mající jednu babičku židovku
nerozvedla, bez problémů přežil, ale jeho děti šly do vyhlazovacích táborů,
protože měly více než 50 % židovské krve.
Nebo jinak. Maminka Miloše Kopeckého mohla přežít, kdyby se
s ní její manžel, kožešník, nerozvedl. Zachránit manželku tím, že se s ní nerozvedl,
dokázal například Oldřich Nový a celá řada dalších, též Franz Lehár.
Nicméně od září 1944 museli židovští míšenci prvního stupně starší
17 let (50 % židovské krve), nerozvedení manželé s židem nebo židovkou, a to
oba, do speciálních koncentračních táborů s mírným režimem. Do táborů nemuseli rodiče,
kteří pečovali alespoň o jedno dítě do 17 let, ani jejich děti pod 17 let.
Proto také spisovatel Ota Pavel ve svých literárních dílech v této otázce
evidentně lže.
Ludwig Strassmann z výše uvedeného článku nemohl svou
sebevraždou své děti před koncentrákem na podzim 1944 zachránit. Tam by šly tak
jako tak, pokud by jim bylo v té době 17 let s jednou jedinou změnou: když židovský
manžel spáchal sebevraždu, tak bez matky. Jenže Mährisch Schönberg (Šumperk) patřil ne
do protektorátu, nýbrž přímo do říše, kde platila pro židovské míšence prvního
stupně branná povinnost – tedy syn pana Strassmanna by již dříve byl
odveden do Wehrmachtu.
To zcela jasně dokazuje, jak se Češi nevyznají ani 70 let po
válce ve vlastní historii, když jsou schopni produkovat takovéto žvásty.
www.parlamentnilisty.cz/arena/nazory-a-petice/Tomas-Krystlik-Priklad-ceskych-zvastu-aneb-Zurnalista-Michal-Krestyn-nezna-historii-374512
www.parlamentnilisty.cz/arena/nazory-a-petice/Tomas-Krystlik-Priklad-ceskych-zvastu-aneb-Zurnalista-Michal-Krestyn-nezna-historii-374512
Žádné komentáře:
Okomentovat