Čtenáře odkazuji k článku
http://byznys.lidovky.cz/statisicum-aut-hrozi-zanik-boji-se-bazary-i-majitele-veteranu-puw-/doprava.aspx?c=A141124_170702_ln-doprava_pave
Podívejme se nyní, co české hlavy vymyslely za paskvil, který bude stát
stát horentní sumy peněz vynaložených kvůli nepatrnému přínosu. Novelou se má
omezit vysoký počet dočasně odhlášených vozidel. Majitelé stovek tisíc aut
takto odhlášených (odhady kolísají od 250 000 do 1 000 000)
budou příští rok vyzváni, aby nahlásili radnicím místo stání těchto aut a
k čemu je používají.
Rozesílání písemných výzev není ovšem zadarmo. V Německu spočetli,
tuším v roce 2009 pro rok 2008, že standardní dopis s nějakou výzvou
vytištěnou z počítače, kde úředník jen doplní datum a adresu, ba se ani
nepodepíše, odeslaný obyčejnou poštou (porto: 0,55 €) přijde erár v průměru
na 52 € za plat úředníka, za provoz kanceláří a budov, kde úřaduje, za papír, obálku,
saze v tiskárně, za opotřebování přístrojů. Protože v Česku nebudou dnes
srovnatelné náklady o mnoho nižší, dejme tomu, že činí 30 € za úřední dopis,
bude stát tato akce hned zpočátku minimálně 250 000 . 30 . 27,6 = 207 000 000
CZK. V případě milionu takových aut to přijde komuny na 828 milionů korun.
K tomu se musejí připočíst i počáteční náklady za vyhledání a nakonec za
vyčlenění takových vozidel z registru. Velmi účelné vynaložení vybraných daní,
že?
Neodpovědí-li majitelé vozidel radnicím, budou jejich auta definitivně vyřazena
z evidence, což znamená novou nákladnou korespondenci úřadů s majiteli
plus náklady na vymáhání pokuty od hříšníků minus vybrané pokuty. Zase to bude
stát minimálně dalších několik desítek spíše stovek milionů korun za úkony
státní správy. Že taková auta pak nikdy nebude možno přihlásit, jak se praví
v novele, odporuje zdravému rozumu. Proč by se nemohla znovu uvést do
provozu?
Novelou bude zavedena povinnost pro nového vlastníka zažádat o registraci
vozu na sebe do 10 dnů. To bude podle výše uvedeného článku v Lidových
novinách zničující pro autobazary, protože na auta stojící za plotem autobazaru
budou muset platit povinné ručení, což je ukázkový příklad české nedomyšlenosti
nového zákonného opatření. Auta převádějí na sebe i autobazary v západní
Evropě, jenže tam existují tzv. převozní značky, pár kusů lakovaného hliníku s jiným
vzhledem než běžné značky (v Německu červenobílé), které s příslušným
technických průkazem znějícím na autobazar nebo autoopravnu platí pro jakékoliv
jimi prodávané vozidlo, pokud jsou na něm připevněny. Má to výhodu, že se platí
jen jedno, sice poněkud vyšší, ale jen jedno povinné ručení. Zájemce o vůz se
může s ním projet. Obvykle má bazar nebo opravna aut k dispozici dva
nebo více párů takových převozních čísel.
Takže by to chtělo, aby navrhovatelé novely zákona (ministerstvo),
zákonodárci (poslanci a senátoři PČR), úřady, nakonec i novináři jen trochu
přemýšleli. V normálním státě by se zvedla velká vlna protestů, co že je
to za nesmyslnou novelu, která okrade stát o peníze – tedy každého jeho
obyvatele. Jenže jsme v České republice, kde nikdo z výše uvedených
snad vůbec nepřemýšlí.
www.parlamentnilisty.cz/arena/nazory-a-petice/Tomas-Krystlik-Ceska-hloupost-novela-zakona-o-pozemnich-komunikacich-347888
www.parlamentnilisty.cz/arena/nazory-a-petice/Tomas-Krystlik-Ceska-hloupost-novela-zakona-o-pozemnich-komunikacich-347888
Žádné komentáře:
Okomentovat