sobota 21. listopadu 2020

Cvičí vůbec někdo české policajty, hasiče a řidiče záchranek jak jezdit s modrými majáky a se sirénou?

Tomáš Krystlík

 19. 11. 2020 se možná stane památným dnem – o umění řidičů Policie ČR se na vlastní oči mohla přesvědčit cizina při havárii policejního hlídkového vozu pár kilometrů za hranicí v saském Großschönau.

Ale to je jen jakási imaginární špička ledovce vyčnívající nad hladinu. Česká média pravidelně hlásí havárie aut policejních, hasičských nebo záchranné služby, relativně často s těžce raněnými a mrtvými. Zejména přicházejí o život nemocní v sanitkách a sedící na místě spolujezdce, kteří zřejmě nebývají připoutáni. Za tři měsíce bývá v ČR víc takových případů, než takových případů v Německu za tři desetiletí. V čem to asi může být? 

Určitě ne v pravidelných ročních kurzech a přezkušování profesionálních řidičů. Jenže zřejmě nikdo neučí řidiče vozidel s absolutním právem jízdy praktickým dovednostem při jízdách vyšší rychlostí s majákem a sirénou v běžném provozu. Kdyby tomu bylo naopak, nejezdili by policajti, záchranky jako prasata. První jejich prohřešek: spoléhají na absolutní přednost v jízdě jen se zapnutými modrými majáky, přičemž zákon předepisuje, že pro absolutní právo jízdy musí být zapnuta i siréna. Dále dojde-li k nehodě s jiným vozem, že bude vina českými soudy vždy přičtena protistraně. Ale to je naprosto scestné. Západoevropští policajti, sanitky, hasiči mají právo absolutní přednosti jízdy, ale nesmějí však způsobit nehodu s jiným vozem. Pokud k ní dojde, je soudem posuzována i míra jejich zavinění. To je v Česku neznámé. Vina padá na vůz zapletený do havárie. Samozřejmě, pokud není účastníkem nehody další auto, nezbývá českému soudu nic jiného než posoudit míru zavinění řidiče vozu s modrým světlem.

Prostě a jednoduše: policajti, řidiči záchranek a hasičských vozů nedovedou jezdit v režimu absolutního práva jízdy.

 


11 komentářů:

  1. cvičí tajně
    https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/bis-ministerstvo-obrany-vycvik-ridicu-riders-armada_1905101355_cha

    RIDERS. Tajný výcvik řidičů, kteří vozí prominenty
    https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/riders-bis-ridici-policie-armada.A190510_170025_domaci_fort

    Tajným výcvikem BIS a armády prošlo 8000 lidí
    https://zpravy.aktualne.cz/domaci/tajnym-vycvikem-bis-a-armady-proslo-8-tisic-lidi-cenu-za-to/r~e347672a724f11e98a200cc47ab5f122/

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Ad 3:08: Policajti, hasiči, řidičí záchranek nečelí atentátníkům a podobně, nýbrž by měli být schopni při nedodržování předpisů bezpečně projíždět kritické úseky jako křižovatky, zvládat auto i při vyšších rychlostech. To zcela jasně nedovedou.

      Smazat
  2. Vězeňská služba ČR:
    Soud nakonec řidiče Kájínkovy eskorty neodsoudil
    https://www.regionplzen.cz/zpravodajstvi/soud-nakonec-ridice-kajinkovy-eskorty-neodsoudil/

    OdpovědětSmazat
  3. V Německu musíte podle zákona zastavit a nabídnout pomoc při autonehodě, jinak můžete dosta až 1 rok vězení.

    Policie říká že podle orchestrovaného testu nehody 90% automobilistů nevěnovali pozornost krvácející ženě na silnici ležící vedle převráceného automobilu .

    Märkische Allgemeine.

    OdpovědětSmazat
  4. Kdo je to badatel Tomáš Krystlík? Vystudoval psychologii na Karlově Univerzitě v roce 1978 v době normalizace za Husákova režimu. Na tento prestižní obor, jak se říkalo mezi studenty, se dostávají protekční spratci nebo se dávají klíče od auta.

    Diplomovou práci na téma "Příspěvek k možnostem aplikace psychologické racionalizace práce" tehdejší budoucí badatel Krystlík obhájil.

    To zní jako práce lehce retardovaného posluchače VUMLu.

    OdpovědětSmazat
  5. A to si predstavte, ze treba takovej Skvorecky mohl prednaset na universite v Kalifornii, nebo Forman mohl legalne za normalizace odjet do USA.
    Mate vy vubec nejakou predstavu kolik lidi mohlo za komunismu vystudovat, aby pak mohli odejit na zapad?

    OdpovědětSmazat
  6. Jiz nekolik let, ziji v zahranici. Jsem rad, ze jsem z tak blbe zeme, jako je CR odesel.
    Prumerny Cech, mluvici jen cesky nenavidi Nemce a emigranty. Je jasne, ze Cech, ktery se vrati napr. z Anglie, Francie, BRD apod. bude mit v takoveto rozvojove zemi jen problemy. Nechapu, ze jste se tam vratil do toho Kretenstanu. Ale to je Vase vec.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Nevrátil bych se tam nikdy a ani tam nepotřebuji jezdit.

      Smazat
  7. Vycvik je tajny, asi se uci jezdit v noci, kdy neni na silnicich takovy provoz.
    :-)))))))))))))))))))))))))), to nema chybu,:-)))))))))))))))))))

    OdpovědětSmazat
  8. Mam s policii CR jen kladne zkusenosti. Jednou na mne jeden ozraly retard, ktery mne provokoval a slovne napadal zavolal policii CR. Musel jsem zaplatit pokutu. Jindy jsem byl pro zmenu fyzicky atakovan, bylo mi vyhrozovano, dotycneho jsem se ani nedotkl. Dotycny take na mne zavolal policii. Prislusnik shledl kamerovy zaznam. Policista mi doporucil abych se one osobe omluvil, jinak bych mohl zkoncit u soudu. Nekdy si rikam co to vlastne pracuje za lidi u te ceske policie.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Jak mluvit s policií? Nejlépe vůbec!
      http://dfens-cz.com/jak-mluvit-s-policii-nejlepe-vubec/

      Smazat