Tomáš Krystlík
Je pozoruhodné, jak ČTK i sedmdesát let poté dokáže opakovat
báchorky české historiografie (www.ceskenoviny.cz/zpravy/pred-70-lety-vysel-dekret-ktery-pripravil-pudu-pro-odsun-nemcu/1242798).
Poté, co britský vládní kabinet v červenci 1942 obecně schválil
princip poválečného transferu německých menšin v případech, „kdy se to bude jevit jako nezbytné a žádoucí“,
a Beneš získal v prosinci 1943 zcela konkrétní ústní Stalinův souhlas s
poválečným vysídlením veškerého neslovanského obyvatelstva, zahájila československá
vláda hned 9. 5. 1945 organizované vyhánění Němců českých zemí do sovětské
okupační zóny. Před cizinou je vydávala za živelnou, rozhořčenou reakci českého
lidu za utrpení způsobené okupací. US-Army tzv. divokým odsunům do své německé a
rakouské okupační zóny bránila. To vše za stavu, kdy USA v lednu, Britové v
březnu 1945 Benešovi a československé vládě v Londýně svými nótami transfer československých
Němců do rozhodnutí mírové konference zakázali. Nichols, Churchill a Eden to
Benešovi před jeho odletem do Moskvy ústně zopakovali.
Češi vyháněním
Němců bez povolení západních spojenců se je snažili postavit před hotovou věc,
což se zdařilo. V protokolu jednání Konference v Berlíně (postupimské) z 1. 8.
1945, se v položce XII praví: „Tři vlády prozkoumaly tuto otázku ze všech
hledisek a uznávají, že se má do Německa uskutečnit transfer německého
obyvatelstva nebo jeho složek, které zůstávají v Polsku, Československu a
Maďarsku.“ „Uznávají“, ne že „rozhodly“, „usnesly se“ nebo jej „schvalují“! Požadavek
spojenců z Postupimi zastavit transfer do doby, než Kontrolní rada pro Německo
rozhodně o kvótách, o časovém průběhu a dalších okolnostech transferu, československá
vláda zcela ignorovala a ilegálně vyháněla Němce českých zemí i nadále. Od
ledna 1946 začal transfer již podle pravidel Kontrolní rady.
Ve
zprávě Expelees and Refugees of German Ethnic Origin z 24. 3. 1950 podvýboru
pro soudnictví Kongresu USA a pak ve zprávě náměstka ministra zahraničí USA
Jacka McFalla z roku 1952 se pravilo, že americká delegace v Postupimi
nepodporovala transfer Němců z daných států a že nakonec souhlasila s tímto
řešením jen kvůli tomu, aby „se Německo otevřelo těm, kterým hrozila deportace
do vzdálených subpolárních oblastí Sovětského svazu, což by se rovnalo jejich
záhubě.“ Tomu nasvědčuje i to, že v protokolu postupimské konference bylo
zmíněno i Maďarsko, kde v té době vyhánění ještě vůbec nezačalo, a naopak
chyběla Jugoslávie, kde transfer místních Němců do SSSR nehrozil. Ostatní země
– Belgie, Holandsko, Francie, Rumunsko, Itálie, Dánsko – své Němce nevyháněly (pomineme-li
3691 Němců vyhnaných Holandska z celkového počtu minimálně 120 000 v zemi).
Maďarsko jich vyhnalo asi jen jednu čtvrtinu.
Ústavní dekret prezidenta republiky č. 33/1945
Sb. ze dne 2. srpna 1945 o úpravě československého státního občanství osob
národnosti německé a maďarské citovaný ve výše zmíněném článku ČTK koliduje s
mezinárodním právem. Všechny
poválečné akty a dekrety směřující proti Němcům a Maďarům byly porušením tehdy platné
smlouvy o ochraně menšin z 10. 9. 1919 i československé ústavy z roku 1920. Na
základě výše uvedeného dekretu bylo Němcům a Maďarům odňato československé
občanství a tak se z nich staly osoby bez státní příslušnosti navzdory tomu, že
tehdy stále platný právní řád meziválečné republiky zákonodárné akty v podobě
dekretů prezidenta republiky vůbec neznal.
Odnětí
státního občanství na základě příslušnosti k určité národnosti je flagrantním
porušením smlouvy o ochraně menšin a jejich vysídlení je přímo zločin. Systém
ochrany menšin na základě mezinárodní smluv a vázaný na existenci Společnosti
národů mohl zaniknout nejdříve v důsledku rozpuštění Společnosti národů dnem 18.
4. 1946 – tedy po značnou část období vyhánění Němců z ČSR platil. V okamžiku,
kdy nabyly platnost stanovy Organizace spojených národů, tj. 24. 10. 1945, bylo
Československo vázáno i jejich ustanoveními, které bezpodmínečně zakazovaly
jakoukoli diskriminaci podle „rasy“ a „jazyka“ a to jak státních příslušníků,
tak těch, kteří jimi nebyli.
Avšak i
poté byla v Praze vydávána zákonná ustanovení, která byla s tímto zákazem ve stanovách
OSN v ostrém rozporu a každý transfer Němců a Maďarů za hranice nebo později v
rámci státu se tedy po tomto datu příčil i stanovám OSN. ČSR (dnes ČR) se ani
teoreticky nemůže dovolávat toho, že zákaz diskriminace ve stanovách na základě
článku 107 nemusel být brán v potaz v případě, který připouští výjimečná
ustanovení pro akce vztahující se k „nepřátelskému státu“. Českoslovenští Němci
a Maďaři, které ČSR vysídlovala, nebyli v žádném případě státní příslušníci
„nepřátelských“ států, když je ČSR považovala dekretem z 2. 8. 1945 za nutné zbavit
československého občanství!
Přibližně
tyto informace měl článek ČTK obsahovat. Jak vidno, hodlá český stát a jím
financovaní dějepisci lhát celému světu drze do očí i nadále.
www.parlamentnilisty.cz/arena/nazory-a-petice/Tomas-Krystlik-K-vyroci-postupimske-konference-se-v-Cesku-jako-obvykle-lze-387555
www.parlamentnilisty.cz/arena/nazory-a-petice/Tomas-Krystlik-K-vyroci-postupimske-konference-se-v-Cesku-jako-obvykle-lze-387555
Žádné komentáře:
Okomentovat