neděle 26. ledna 2014

Je blbem ministr dopravy nebo redaktoři?



Tomáš Krystlík

Jde o článek ČTK o drahotě a tendru na registrační značky motorových vozidel z 26. 1. 2014 http://www.financninoviny.cz/zpravy/zak-tendr-na-registracni-znacky-lze-vypsat-behem-nekolika-dnu/1035094, o toto tvrzení:

„Registrační značky pro stát dodává firma HICON, která zakázku před lety získala bez výběrového řízení. Ministerstvu se podle Žáka (ministra dopravy) podařilo vyjednat nižší cenu dodávaných značek ze 115 Kč na zhruba 100 Kč za jednu tabulku. Má jít o cenu obvyklou i v dalších evropských zemích, například v Německu.“

Podle gramatické stavby poslední věty o ceně značek v Německu („Má jít o cenu…“) půjde zřejmě o reprodukované tvrzení ministerstva. Jenže v Německu si platí registrační značky majitel vozu u místního výrobce v bezprostřední blízkosti německého pendantu dopravního inspektorátu (Kfz-Zulassungsstelle). Úředníci napíší značku zájemci na papírek, výrobce během minuty značky zhotoví. Jen cena neodpovídá tvrzení v článku, pohybuje se od 30 do 50 € za pár značek. Rozhodně není marže výrobce značek několik stovek procent, aby bylo tvrzení ministra Zdeňka Žáka pravdivé. Moderátor Otázek Václava Moravce, Václav Moravec osobně, měl okamžitě zpochybnit jeho tvrzení. Když tak neučinil, měl za něj později zaskočit redaktor ČTK.

Takže pan ministr vykládá veřejnosti nepravdy, dva redaktoři mu to odkývají. A opět je o něco pravdivější výrok „co Čech, to blb.“

Dodatek:
Protože článek je blogspot pro české nacionalisty traumatický, podotýkám, že cena jedné značky v BRD, jak mi hned připomněli, opravdu stojí mezi 4-5 €. Jenže jako polotovar - bez prolisu čísel a písmen a nabarvení. To není případ český, kde si stát vzal na krk a do své režie - tedy za 100 Kč jim dodává výrobce značku i s vylisovanými a nabarvenými znaky.

Žádné komentáře:

Okomentovat