Tomáš Krystlík
Dodejme jen, že sníh může i za jízdy napadat na střechu
kamionu. Kdo pak bude posuzovat, že tomu tak bylo nebo nebylo? Nebo bude muset kamion
zastavovat po pár desítkách kilometrů a kontrolovat, zda nemá na střeše sníh?
Když se plánují na dálničních odpočivadlech rampy pro odstraňování sněhu, kdo
bude shozený sníh odklízet? Dva tři vozy shodí noční sněhovou nadílku ze
střechy a čtvrtý spolehlivě z plochy pod rampou z uježděného sněhu neodjede.
Nevím, který ministerský hlupák si tento předpis vymyslel,
ale je to typická ukázka českého sklonu k represím. Místo toho, aby autoškoly cvičily
budoucí řidiče na eventualitu pádu sněhové pokrývky z předchozího auta - neměli
by se vyhýbat a projet, což opakují do omrzení každý rok klubové motoristické
časopisy zdarma - protože vše ostatní je riskantnější, způsobuje v kombinaci s
českou mentalitou, že čeští řidiči patří mezi nejhorší v Evropě.
I další motiv navrhovatelů tohoto zákonného předpisu vychází
z českých poměrů - v ČR neexistuje částečné havarijní pojištění kryjící škody z
poletujících a upadnuvších věcí z vpředu jedoucího vozidla beze ztráty
bonifikace. Hlavní motiv, proč toto pojištění není v Česku zavedeno: kryje i
krádež vozidla, pojišťovny se obávají, že by se nedoplatily.
Žádné komentáře:
Okomentovat