středa 18. dubna 2018

Bída české žurnalistiky - hlásání nepravd


Tomáš Krystlík


Z textu dotyčného článku: „Používání zimního obutí po zbytek roku ale může mít ještě další následky. Například Itálie má předpis, který zakazuje používání zimních pneu od dubna do listopadu. Pokuta pak může dosáhnout až zhruba 50 000 Kč. Tak vysoká je právě s ohledem na všechna ta uvedená negativa. O podobném kroku, a to povinném používání výhradně letního obutí v daném období uvažují i další země, a také v ČR již svého času někteří poslanci parlamentu přišli s tímto návrhem.“

Jenže ono tvrzení je nepravdivé a úvahy zákonodárců o používání povinného letního obutí jsou hloupé. Není jim snad známo, že při teplotách pod + 10°C jsou letní pneumatiky výrazně horší než zimní a to i na suchu?

Nicméně v Itálii je povoleno používat zimní pneumatiky i v létě ale jedině, mají-li rychlostní index stejný nebo vyšší než pneumatiky uvedené v technickém průkazu. Příklad: Pro vaše auto jsou předepsány pneumatiky s rychlostním indexem H, tj. do 210 km/h, zimní mohou mít rychlostní index nižší, třeba Q (160 km/h), S (180 km/h) nebo T (190 km/h). To ale neplatí pro Itálii v letním období. Tam můžete použít pneumatiky s pouze s rychlostním indexem stejným, v tomto případě H, nebo vyšším: V, W, Z.

Prostě české kecy.

4 komentáře:

  1. Drtivá většina Čechů není nijak jazykově vybavena. Čte a poslouchá jen zprávy v češtině, které si ale není schopna ověřit. Na základě vyčtených blbostí pak mnohdy poučuje své přátele či příbuzné v zahraničí.

    OdpovědětVymazat
  2. Zdá se, že Krysaříka sleduje už jen mudrlant-polyglot a já.

    OdpovědětVymazat
  3. Ja se pridam, aby jste nebyli sami20. dubna 2018 22:22

    Krystlik je "Automobilista" stareho razeni, a cerpa ze skusenosti zveho zivota jako drzitel "Vudciho" listu a sta tisice KM najetych po vsech dirach Evropy.

    Bohuzel technologie pokracuje nemilostne a dnesni generace zajede do servisu na vymenu steracu, o nejakem oleji, brzdove kapaline, nedej buh o odvzdusneni hydraulickeho okruku nema ani poneti.
    Ovsem pravda je ze Zimni pneumatiky v lete na mokre vozovce jsou jako letni na snehu. Tak by se mel clovek ridit pravidlum zeme v ktere jezdi, a jejim pominkam. Nakonec dobry ridic to zvladne za jakych koliv podminek, od toho ma prece "VUDCI LIST". !

    Jak jedna blondynka povida druhe, mame asi prazdnou pneumatiku, a ta druha prohledne a pak rekne, no neni to tak spatne, je to splaskly jen na dolni strane!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. "Ovšem pravda je" že zimní pneu jsou vyvíjeny především pro jízdu na mokru, a to i za velmi nízkých teplot (podchlazená slaná břečka). Na suchém povrchu jsou lepší letní (při stejném rozměru větší kontaktní plocha, pevnější dezénové bloky, nižší deformace a lepší kontakt v zatáčkách), a to i za nižších teplot. Na suché čisté vozovce mají nejlepší vlastnosti pneu bez dezénu (slick), na mokré nebo znečistěné vozovce jsou naopak doslova katastrofální. Letní i zimní pneu jsou tak vždy kompromis, preferující spíš stabilitu za nepříznivých, než špičkový výkon za ideálních podmínek. Na suchu je mezi nimi větší rozdíl než za deště. Výrobce si může u letního pláště dovolit naladit lepší jízdní vlastnosti za sucha, nemusí např. řešit, jak odvést hustou slanou lepivou břečku.
      Zákaz zimních v létě= PR kecy, marketing.

      Vymazat