středa 9. srpna 2017

Vyhnání československých Němců bylo v rozporu s mezinárodním právem



Tomáš Krystlík

Na tomto faktu nic nezmění ani nepravdivé tvrzení profesora Právnické fakulty Západočeské univerzity Václava Pavlíčka (k dočtení zde: http://www.parlamentnilisty.cz/arena/nazory-a-petice/Marek-Louzek-Nemecka-otazka-a-vztah-souziti-s-Nemci-mela-vzdy-zasadni-vyznam-pro-nas-narod-a-stat-498960) a to ze dvou důvodů. Žádné opatření učiněné po Mnichovu a po vídeňské arbitráži neuznal československý právní řád pro sebe za závazné (tzv. teorie kontinuity), tedy všichni, kdo byli československými státními příslušníky 29. 9. 1938, byli jimi i se svými dětmi také až do 10. 8. 1945, kdy vstoupil v platnost dekret č. 33/1945 Sb. z 2. 8. 1945, který je československého občanství zbavil.

Odnětí státního občanství na základě příslušnosti k určité národnosti bylo flagrantním porušením tehdy platné Smlouvy o ochraně menšin z roku 1919 a jejich vysídlení byl přímo zločin proti mezinárodnímu právu. Že systém ochrany menšin daný touto smlouvou a vázaný na existenci Společnosti národů zanikl v důsledku jejího rozpuštění 18. 4. 1946 během transferu, nehraje roli, protože od 24. 10. 1945 platily stanovy Organizace spojených národů, kterými bylo Československo vázáno, a ty bezpodmínečně zakazovaly jakoukoli diskriminaci podle rasy a jazyka, a to jak státních příslušníků, tak těch, kteří jimi nebyli. Každý transfer Němců a Maďarů za hranice bez rozdílu nebo později nucená přestěhovávání v rámci státu se následkem toho příčily i stanovám OSN. ČSR (dnes ČR) se ani teoreticky nemůže dovolávat toho, že zákaz diskriminace ve stanovách OSN na základě článku 107 nemusel být brán v potaz v případě připouštějícím výjimečná ustanovení pro akce vztahující se k „nepřátelskému státu“, protože Němci a Maďaři, které ČSR vysídlovala, nebyli v žádném případě státní příslušníci „nepřátelských“ států, když ČSR je považovala za nutné dekretem z 2. 8. 1945 zbavit československého občanství.

Pokoušet se vylíčit vyhnání neslovanských menšin z ČSR jako akt slučitelný s mezinárodním právem tedy nelze. Je otázkou, proč čeští historikové a právníci mají potřebu ještě 72 let poté zcela průhledně lhát. A Institut Václava Klause jejich lži i nadále propagovat.

35 komentářů:

  1. Pane Krystlik, naprosto zbytecna diskuze. Cely Vas argument je na zaklade deklarace zakladnich prav OSN. Preambule: Nemecko vystoupilo z OSN a Hitler timto aktem zrusil vsechno co vazalo Nemecko a jejich obcany k Charte teto organizace. Pamatujte si ze OSN je ta sama organizace ktera odmitla dat 10+ milionu vyhnanych Nemcu status “Uprchliku”. 26.6.1945: Charta Organizace spojených národů „ Vylouceni vysídlených osob“ z mezinarodni pomoci pro uprchlíky. A vy hlasite ze Ceskoslovenske jednani bylo illegalni i kdyz jednalo s podporou spojencu a OSN?
    Historie nam rika: Hitler a Stalin nasilne presidlili 2 miliony “Volksdeutsche” Nemcu ciste na zaklade etnickeho puvodu. Nemusim snad zduraznovat ze stejny, ne li vetsi pocet Polaku bylo vyhnano bez kufru a majetku! Pokud jste nebyl v Iranu tak Vas mohu ujistit ze nejvetsi hrbitov Polaku mimo Polska je prave tam. Tak daleko Polaci dosli diky Hitlerovy a Stalinovy.
    S legalnim aspektem OSN si Hitler ani Stalin nedelali starosti, Hitler vystoupil a Stalina vyhodili z OSN.
    CS Nemci, ale spis CS Rakusaci jak vime stratili Rakousko-Uherske obcanstvi, nabyli CS obcanstvi a pak jim Hitler za odmenu podpory Treti Rise dal Nemecke obcanstvi se stratou CS Obcanstvi. Je to pekny mazec a rozhodne cloveku je jich lito, protoze vetsinou to byli slusni lide kteri se ocitli mezi Narodni ideologii diktatora a “Kamenou zdi” zcela nevinne!
    Po Valce pozbyli Nemecke obcanstvi a znovu nabyli CS obcanstvi. Na zaklade ceho? Konce valky? >>> to snad muzete prosim objasnit, ja tu kapitolu neznam!!!
    Musite si nejdrive uvedomit ze cela WWII valka byla podle Charty OSN Illegalni. Od sameho zacatku do konce. Clovek by dnes mohl argumentovat ze spojeni DDR a NSR bylo illegalni, zadne referendum nebylo a nikdo se neptal zapadnich Nemcu zda by chteli podporovat financne NDR nemce. Zkratka, velmoce se dohodly a tim to skoncilo.
    Nechci se s Vami dohadovat, ale po precteni Vaseho POLSKEHO clanku v Parlamentnim platku jsem snad jediny kdo se Vas v komentarich zastal. Vybudoval jste si NEGATIVNI reputaci a to je videt v obsahu komentaru kde ani “normalni” lidi si nedaji praci premyslet a poslou Vas hned na hnojiste nazoru. Pri tom ale mate s tim Polskem naprostou pravdu, ale nikdo to od Vas nechce slyset. Byt Vami,, tak si udelam pseo-jmeno a zmenim retoriku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ach jo, zase vysvětlování. Cs-vyhánění odporovalo Smlouvě o ochraně menšin 1919 a stanovám OSN 1945. Cs-vyhánění bylo ilegální, protože začalo a proběhlo bez spojeneckého souhlasu. Přesněji: USA a GB vyzvaly Beneše, aby s vyháněním počkal, až o něm rozhodne mírová konference, od SSSR měl slib z prosince 1943, který mu opět ústně zopakoval v březnu 1945 Molotov. Spojenci na konferenci v Postupimi vyhánění neschválili, nýbrž UZNALI, ŽE MUSÍ BÝT Z PL, H A CS DOKONČENO. V diplomatické řeči je to podstatný rozdíl proti slovesům rozhodnout, usnést se, schválit, dohodnout atd. Tedy se nedá mluvit o podpoře spojenců, kteří byli (s výjimkou SSSR) postaveni před hotovou věc, kterou museli nějak, alespoň trochu humánně vyřešit.

      Všechny kecy z Wikipedie jsou k ničemu, položíte-li otázku: „Proč byli cs-Němci a cs-Maďaři zbaveni en bloc občanství, když ho podle Vás už neměli?“ Jediná smysluplná odpověď zní: „Protože ho měli po celou dobu války až do 10. 8. 1945.“

      WW II byla legální od vyhlášení války F a GB Německu 3. 9. 1939, protože čím vzniká oficiálně válka? Jejím vyhlášením.

      Referendum pro spojení BRD a DDR nebylo nutné, protože spojení bez referenda předvídala ústava.

      Vymazat
    2. Jak muze clovek brat vazne anonyma 7:15 ktery napise tuto pitomost:
      "Mohu vas UJISTIT, ze nejvetsi hrbitov Polaku mimo Polska je v Iranu" ?!?!

      Asi ten anonymni mudrc neslysel nic o Katyni nebo Mednoye kde je pohrbeno pres 22000 a v Katyni a 6311 Polaku v Mednoye, oboji jiste nejsou v Polsku.
      A to se ani nebudu zminovat o polskych hrbitovech v Italii kde je celkem pohrbeno 4015 polskych vojako.
      Jen pro zajimavost v Iranu je celkem 2806 polskych hrobu.

      Zkratka diskutovat by mel nekdo kdo ma o neco vetsi prehled a vedomosti nez ten mudrc z 7:15.

      Vymazat
    3. Anonym 7:15 si plete zakladni pojmy a to pak je tezke s nim diskutovat. Na pr. tvrzeni, ze Hitler si nedelal starosti z legalnim aspektem OSN je blbost, kdyz OSN byla zalozene az po Hitlerove smrti.

      Dale tvrzeni, ze 2. Sv. Valka byla podle charty OSN ilegalni je uplne nepodstatne, neli uplny nesmysl. OSN Vznikla az po SKONCENI 2.SV. a ilegalni je mnoho jinych zalezitosti a OSN s tim nic nedokaze. Jsou to jen cary papiru o Resoluci, nic vic. Viz na pr. okupace uzemi Israelem, nebo Ruska japonskych ostrovu.

      Vymazat
    4. TI Negramoti zde si pletou tzv LIGU NARODU s OSN, NO co muzete chtit po lidech vzdelanych v komunistickych skolach a odkojenych Rudym Pravem ...je to samej neumetel a pitomec v te kotlince.

      Vymazat
  2. Herr Krystlik:
    "WW II byla legální od vyhlášení války F a GB Německu 3. 9. 1939, protože čím vzniká oficiálně válka? Jejím vyhlášením."

    Takze na zaklade Vaseho vyse uvedeneho komentare, Nemecke napadeni Polska bylo ILEGALNI, tak jako SSSR prepadeni Finska, Polska, baltskych republik atd. Takze zacatek WWII byl podle Vas ILEGALNI ze ano?

    OdpovědětVymazat
  3. Herr Krystlik:

    “ nýbrž UZNALI, ŽE MUSÍ BÝT Z PL, H A CS DOKONČENO” >
    To je naprosta blbost, slovo “Dokonceno” jste si sam pridal protoze nic takoveho v protokolu neni!!!

    Anglicka verze Original: The Three Governments, having considered the question in all its aspects, recognize that the transfer to Germany of German populations, or elements thereof, remaining in Poland, Czechoslovakia and Hungary, WILL HAVE TO BE UNDERTAKEN”.

    Cesky preklad: Tři vlády, po zvážení otázky ve všech jejích aspektech, uznávají, že převod do Německa německých populací nebo jeho částí, které zůstaly v Polsku, Československu a Maďarsku, bude muset být proveden.

    Neustale si pletete Politicke rozhodnuti z r. 1942-1943. S Postupimskou conferenci coz byla smlouva trech mocnosti (SSSR, USA, GB) jak spolecne vladnout Nemecku. Proto tam vzniknul “Kontrolni okupacni Organ” ktery vykonaval vsechny funkce a narizeni svych vlad. Odsun Nemcu nebylo rozhodnuti Potsdamske Konference, ale pouze vykonani rozhodnuti ktere 3 mocnosti udelali pred tim, behem Valky 1942-1943.

    I- Září 1942:.. Britská vláda informuje československou exilovou vladu ze nemá v zásadě namitky deportace sudetských Němcu.
    II- Kveten.12.1943: Roosevelt Informuje Beneše o jeho souhlasu smlouvy na plánované vyhoštění
    Sudetskych Němcu.
    III- Cerven.06.1943: Sovětský velvyslanec informuje československou exilovou vládu
    a vyjadřuje svůj souhlas k deportaci Němců .
    IV-15. 12. 1944:.. Premiér Churchill schvaluje v Britske sněmovně
    expanzi Polska ,celkové vystehování Němců z území vychodni Evropy
    V-1945: Němci z Siebenbürgen (Transylvánie), Maďarska a Jugoslávie
    jsou deportováni do Sovětského svazu.
    VI- Únor / Duben 1945: Hromadná deportace Němců do Sovětského svazu z okupovaných území
    Rudé armády.
    VII-22.7.1945: Na zádost třech velmocí Prazská vláda dorucuje plány na
    .. „řádné odstranění "Němců a Maďarů z Československa.
    VIII -5.10.19,15: Marshal Zukov ostanovi zacatek procesu vyhnani Nemcu z
    Polska, Československa a Maďarska do sovětské zóny.
    Zdroj: Selection and supplementation of the data
    -compiled in the Statistical Office of the Federal Republic has been made by
    the Federal Ministry for Expellees.
    Pokud se Vam to nelibi tak napiste Nemcum na Federalni Ministerstvo pro Vyhnance,!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. K datům a co se ten den událo: Neopisujte mi žvásty z Wiki!

      2. 7. 1942 píše Anthony Eden v memorandu svým kolegům v britské vládě: „Rovněž žádám své protějšky, aby obecně přistoupili na poválečný transfer německých menšin ze střední a jihovýchodní Evropy do Německa v případech, kdy se to bude jevit jako nezbytné a žádoucí.“ Kabinet svolil. To však nepředstavuje žádný konkrétní souhlas s vyhnáním Němců z ČSR. Nic podobného souhlasu dodnes nebylo ze strany GB uděleno. Postupimský protokol: "...vlády uznávají..." = transfer už běží a vlády jej nemohou či nechtějí v dané konstelaci podmínek zastavit.

      Souhlas FDR je podchycen pouze v Benešových pamětech - oficiální us-záznamy se ztratily.

      Vymazat
    2. RE: tkrystlik@yahoo.de11. srpna 2017 10:32

      Bohuzel se musite smirit s tim ze to nejsou "žvásty" z WIKI. Autorem je Wenzel Jaksch byl vyznamenan Velkokřížem s hvězdou Řádu za zásluhy SRN Spolku vyhnaných. Mimo to byl vyznamenán čestným dopisem Sudetoněmeckého krajanského sdružení a plaketou Rudolfa Lodgmanna von Auen.

      Tak nevim komu verit, ale priklanim se k Wenzelovi, protoze si myslim ze o tom vi podstatne vice nez kdokoliv jiny, ze ano?

      Podivejte se, "Nic o bezicim tranferu" v Postupimske konferenci neni. Kdyby to byla pravda tak proc by zadali CS vladu >>>VII-22.7.1945: Na zádost třech velmocí Prazská vláda dorucuje plány na.. „řádné odstranění "Němců a Maďarů z Československa.
      Nakonec Madari byli vymeneni za priblizne stejny pocet Slovaku v Madarsku. (Vymena obyvatelstva)

      Mimo jine, Wenzel uvadi ze koncem valky bylo v Ceskoslovensku 1.5 milionu Nemeckych uprchliku utikajici pred Rudou Armadou protoze to bylo posledni miste kde jeste fungovala Nemecka Armada. Ti na zadne vyhosteni necekali, utikali na ZAPAD do Nemecka do Bezpeci pred Rusakama.
      O telegram US prezidenta nemam starosti, to ze jste ho nenasel, neznamena ze nebyl ci neexistoval. Obratim se na knihovnu kongresu a prezidentskou nadaci, obvykle odpovi.

      Vymazat
    3. Netvrdil jsem, že celá Wiki jsou jen žvásty. Hodně věcí je v nich ale podáno lživě nebo zkresleně. Ona věta z dopisu A. Edena gb-ministrům je historiky utajována dodnes, domnívám se, že jsem ji do češtiny jako první vůbec přeložil já, takže Jaksch o ní v době, kdy psal svůj přehled, neměl potuchy. Vycházel také z prohlášení cs-exilové vlády v Londýně a ta byla v dosti případech zcela lživá, např. o postoji gb-vlády k odsunu.

      Uprchlíci z východních částí Říše k 08. 05. 1945 v ČSR. Američané až do prosince 1945 nepřijímali Sudetoněmce a Karpatské Němce = vraceli je, brali max. 2000 Němců/den z řad přistěhovavších se do cz-zemí během okupace, pro bezdomovce z východu Říše nebylo početní omezení. Ale žádné útěky na Západ před Rusy. Ještě jedna zajímavá informace. Američané všechny osoby české (československé) národnosti s německou státní příslušností vraceli zpět do ČSR po celou dobu vyhánění. Těch mohlo být podle seriózních odhadů na 400 tisíc. To také historici tají.

      K souhlasu FDR. Beneš lživě tvrdil cs-exilové vládě i posluchačům BBC doma, že GB poválečné vyhnání Němců již schválila. To pravda nebyla, gb-vláda nikdy nesvolila během WW II s vyhnáním. Taktéž ne FDR. Kdyby tak FDR učinil, nenaléhala by us-vláda v lednu 1945 na Beneše, aby s jakýmkoli transferem vyčkal na rozhodnutí mírové konference.

      Vymazat
  4. Pro pana Anonymní10. srpna 2017 20:35

    Pro ucel teto diskuze, Liga Narodu a jeji legalni pokracovatel OSN je jedna organizace. Krystlik se odvolava na Ligu Narodu, z ktere Hitler a Duce vystoupili pred zacatkem valky. Stalina za napadeni Finska vyhodili.
    Myslim ze neni treba dal vysvetlovat.

    Tohle musite vysvetlit Krystlikovy : "OSN s tim nic nedokaze. Jsou to jen cary papiru o Resoluci, nic vic".
    Uz jen proto ze jeho cely argument na tom zavisi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. OSN byla zalozena v rijnu 1945 a Liga narodu byla legalne rozpustena v dubnu 1946, tudiz OSN nemohla byt v zadnem pripade pokracovatelkou Ligy narodu, jedine mozna ve vasi bujne fantazii.
      Co pise Krystlik nekomentuji, pouze to co piszete vy.

      "S Legalnim aspektem si Hitler ani Stalin nedelali starosti" jste preci psal vy a nikoliv Krystlik.

      Je mi jasne, ze se snazite projevovat urcity stupen prehledu, ale jak uz jsem vam psal, musite si o tom co pise Krystlik jeste hodne prostudovat a ne jenom papouskovat co jste nasel na Wikipedii, abyste chapal co nam Krystlikuv clanek sdeluje.

      Vymazat
  5. Prosim, snazte se cist. Rec byla o "nasilne vystehovanych na zaklade jak Krystlik pise "diskriminaci podle rasy a jazyka.Polske civilni obyvatelstvo ktere doslo az do Iranu (odhad 120,000)do te kategorie patri, ze ano?

    Na druhe strane Zadna rec o vojenskych obetech tu nebyla, proto Katyn a dalsi vojenske hrbitovy jsou mimo misu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Prosim, snazte se psat srozumitelne a jasne, aby clovek nemusel hadat co jste mel vlastne na mysli.

      Psal jste preci:

      "Nejvetsi hrbitov Polaku mimo Polska je v Iranu",
      coz NENI pravda.

      Nebo chcete snad tvrdit, ze vojaci nejsou Polaci?

      Vymazat
  6. Referendum pro spojení BRD a DDR nebylo nutné, protože spojení bez referenda předvídala ústava.11. srpna 2017 6:26

    Chcete snad rici ze NDR ustave meli clanek o spojeni Nemecka? Proc by tedy platili 20 miliard Marek Rusku, a proc by to spojenci museli podepsat. Podle tehdejsich pruzkumu pouze 20% zapadnich Nemcu se chteli spojit s NDR.

    Fakt je ze referendum je nepredvidatelne jak jsme videli ve Velke Britanii, kde taky nebylo potrebne!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Clovece uz jsem vam jednou psal abyste si nejdrive overil fakta nez tady zacnete psat ty svoje pitomosti.

      The survey, conducted by the West German television station ZDF, indicated Monday that 70 percent of West Germans favor reunification, down from 79 percent in a similar poll conducted shortly before East Germany relaxed restrictions on travel to the West.

      Pokud vam dela anglictina potize, tak "favor reunification" NEZNAMENA , ze by si ta vetsina Nemcu znovuspojeni neprala.

      Uz me to prestava bavit vas stale poucovat.

      Vymazat
  7. tkrystlik@yahoo.de10. srpna 2017 10:23

    Pane Krystlik, neodpovedel jste na otazku zda prijmutim Risskeho Obcanstvi clovek ztratil predchozi obcanstvi.

    Jednoduche ano nebo ne uplne staci. Dovolil jim Herr Hitler mit take CSR, neboli Protektoratni obcanstvi????

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podle cs-d-smlouvy z 20. 11. 1938 se pozbývala státní příslušnost druhé země. Ovšem exilová vláda neuznala tuto smlouvu již v Londýně za závaznou, tak tedy cs-Němci měli cs-občanství bez přerušení i nadále.

      Vymazat
    2. Zatímco v odstoupených územích dostali cz-Němci (i Češi) německou státní příslušnost z moci úřední (vnucenu), nebo jim byla vrácena (Hlučínsko), museli se Němci (i Češi) v protektorátu o německou národnost a státní příslušnost sami přihlásit.

      Vymazat
  8. RE: tkrystlik@yahoo.de11. srpna 2017 10:14

    Smlouva mezi CS-Reich 20-11-1938 ovsem platila a nejaka samozvana "Exilova Vlada" v te dobe ani neuznana spojenci nehralka roli.
    Benes rezignoval do Exilu v Rijnu 1938 a nevratil se z USA do Francie az o rok pozdeji, Hacha byl mezitim zvolen prezident v listopadu 1938 v republice kterou spojenci stvorili v Mnichove!
    Cili neni pochyby ze z pravniho hlediska CS Nemci ztratili obcanstvi vymenou za Nemecke! Tak nevim proc by jim Benes vzal neco co uz nemeli. Na konec Po-Mnichovska republika byla uznana spojenci jako pravni stat, ze ano? Tak proc ne jeji zakony z te doby?

    Erlaß des Führers und Reichskanzlers über das Protektorat Böhmen und Mähren (16. März 1939) wrote:"Die volksdeutschen Bewohner des Protektorates werden deutsche Staatsangehörige und nach den Vorschriften des Reichsbürgergesetzes vom 15. September 1935 (RGBl. I. S. 1146) Reichsbürger. Für sie gelten daher auch die Bestimmungen zum Schutze des deutschen Blutes und der deutschen Ehre. Sie unterstehen deutscher Gerichtsbarkeit. Die übrigen Bewohner von Böhmen und Mähren werden Staatsangehörige des Protektorats Böhmen und Mähren."

    Poznamka: Z 512,793 etnickych Cechu zijici v Sudentenlandu, 291,000 si zvolili Nemecke obcanstvi..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kde jste zase prisel na to, ze v Sudetech zilo 512,793 etnickych Cechu? Opet vam musim pripominat abyste si nejdrive zjistil fakta nez tu neco zase placnete?

      sčítání lidu v roce 1930. Podle něho žilo v té době v pohraničí (bez Těšínska) 743 tisíc obyvatel "československé" národnosti. Pro rok 1938 existují pouze odhady. Pohybují se od 677, přes 800 do 916 tisíc "Čechoslováků". Vláda ČSR v informaci pro poválečný Norimberský tribunál sdělila, že na území odtrženém po Mnichovu žilo na 738 tisíc obyvatel "československé" národnosti a většina českých odhadů se kolem tohoto čísla pohybuje. (Výše citovaný údaj Svobodného slova tedy říká, že po Mnichovu bylo z pohraničí vyhnáno více Čechoslováků, než jich tam podle československé vlády žilo.)

      Vymazat
    2. Ad 5:06:

      Kdyby neexistoval cs-právní konstrukt zvaný teorie kontinuity, tak by tomu bylo, jak píšete plus Beneš by nebyl prezidentem. Proto se vytvořila tato právnická lež, aby se mohlo prohlásit, že Benešova abdikace v říjnu 1938 byla neplatná. Tím pádem byla i smlouva z 20. 11. 1938 neplatná a všichni Sudetoněmci byli bez přerušení do 10. 08. 1045 cs-občany.

      Čechům i Němcům byla německá státní příslušnost v Sudetech vnucena, tedy si ji nezvolili.

      Vymazat
  9. tkrystlik@yahoo.de12. srpna 2017 11:28
    "právnická lež? Benešova abdikace v říjnu 1938 byla neplatná"??? To je ale blbost, vzdyt do USA odjel ucit v Chicagu jako privatni osoba, ne jako vyhnany prezident!!!
    Naprosto s tim nemohu souhlasit protoze by to take anulovalo Mnichovskou dohodu. Tak pokud ta byla platna a to i s podporou USA kde FDR je citovan ze to znamena zachranu Miru v Evrope s cim udajne souhlasil, tak Benesovo rozhodnuti bylo ciste jeho vlastni z duvodu ze nesouhlasil se smlouvou spojencu kterou oni povazovali za pravni.
    O pravni kontinuite statu Ceskoslovenskeho nemuzou byt ani nejmensi pochybnosti, Hachu zvolili ze ano?. Situlace se meni kdy Slovensko vyhlasilo samostatnost a bylo uznano 11 staty plus :SSSR, Spanelsko, Svycarsko, Vatikan, Japonsko.
    Tak ze to byl de fakto rozpad a konec CSR.

    Proto zastavam nazor ze smlouva z 20-11-1928 nabyla pravni platnosti mezi tehdejsimi suverennimi staty.

    Je celkem jasne ze hlavni duvod proc sudetsti Nemci neodmitli Risske obcanstvi je ze by museli odejit se stratou majetku.
    Sudetaci byli v podstate Rakousti Nemci asi tak jako Alpsky Nemci a znaje rakusaky, moc v lasce Risske Nemce nemeli. Vzdyt s nimi byli i ve valce za M.Terezie! Zrejme to vidite jinak, moc na tom dneska nezalezi, tak i onak to byla svinarna z obou stran.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Beneš abdikoval, ČSR trvala až do 14. 03. 1939. Mnichovská dohoda je neplatná od 16. 03. 1939. Jenže cs-právní systém je postaven na předpokladu, že žádný cs- právní akt po 14. 09. 1939 není platný.

      Sudetoněmci odmítnout d-občanství po záboru nemohli!!!

      Vymazat
  10. Anonymní12. srpna 2017 8:06

    Mily pane, najit informace na internetu umi kazdy. Pouzit je objektivne, je ale horsi protoze nekdy nejsou v zajmu pisatele.
    Tady mate priklad zajmovych informaci:
    Ministerstvo nesdělilo, zda má na mysli vyhnání všech československých občanů nebo jejich části, ale již od roku 1990 se různí veřejní činitelé, tisk a instituce vyjadřovali konkrétněji. Čechů a Slováků bylo podle nich z pohraničí vyhnáno: 500 tisíc (ministr zahraničí J. Dienstbier, 1990), (velvyslankyně M. Vašáryová, 1990), 836 tisíc (Svobodné slovo, 1992), 200-300 tisíc (historik J. Křen, 1992), několik set tisíc (spisovatel Pavel Kohout, 1993), 500 tisíc (Ústavní soud ČR, 1995), (poslanec V. Aubrecht, 2001). Z neúprosné logiky vyplývá, že správný může být jen jeden nebo žádný z těchto údajů. Jejich společným znakem je, že u nich chybí odkaz na pramen. Kdyby byli autoři příslušných výroků otázáni, sdělili by patrně, že uvedené počty někde slyšeli nebo četli.

    Na takových chatrných základech spočívá politika……………….. (Výše citovaný údaj Svobodného slova tedy říká, že po Mnichovu bylo z pohraničí vyhnáno více Čechoslováků, než jich tam podle československé vlády žilo.)
    Naproti Vam, ja jsem vzal konzervativni odhad z Britskych a Nemeckych zdroju, ale rozhodne bych Nikoho nekritizoval co do poctu cechu, protoze to nikdo dneska s naprostou jistotou nevi.
    Preji hezky den!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čechy z odstoupeného pohraničí přece nikdo nevyháněl. Státní zaměstnanci (policisté, četníci, vojáci, nádražáci, cestáři, pošťáci ...) a do něm. firem státem dosazení Češi ale v Sudetech ztratili obživu, takže odcházeli. Z obav před pomstou místních obyvatel se raději ztratili činovníci Sokola a jiných národoveckých spolků (Hraničář apod.). Mnoho Čechů také v Sudetech zůstalo a později narukovali do něm. ozbrojených sil.

      Vymazat
    2. Ví se to: 171 401 osoba, z toho 141 037 Čechů, 10 496 Němců, 18 673 Židé, zbytek tvořili lidé jiných národností.

      Vymazat
    3. Úředníci a státní zaměstnanci v tom nejsou, pokud byli přeloženi do vnitrozemí. Z německého záboru jich bylo 55 063. Navíc k tomu rodinní příslušníci. K tomu bez rozlišení ze všech odstoupených území, tj. i z Těšínska, jižního Slovenska a Podkarpatské Rusi 20 897 profesionálních vojáků.

      Vymazat
    4. Re, Anonym 7:37

      Kdyz si kazdy,vcetne vas,umi najit informace na internetu pak nechapu proc jste napsal, ze v Sudetech zilo 512,793 Cechu kdyz na internetu je udaj z oficialniho scitani lidu v roce 1930 uvadeno neco pres 730,000 Cechu.
      Tento pocet NENI v zajmu pisatele, ale je to oficialni udaj ze scitani lidu, a tomu snad se da verit vice nez vasemu "vycucanemu" udaji.
      Nakonec to vase hledani na internetu je jak jsem uz zjistil dost omezene. (viz. na pr. vase tvrzeni o nejvetsim polskem hrbitove na cizim uzemi nebo mylny udaj o zalozeni OSN).

      Vymazat
  11. tkrystlik@yahoo.de14. srpna 2017 11:43

    "Mnichovská dohoda je neplatná od 16. 03. 1939".????????????????
    Pane Krystlik, na jakem zaklade? Vzdyt i domluva s Nemeckem po 1990 rika ze s vyjimkou nekterych vysledku teto smlouvy se neda zrusit ve sve celistvosti protoze by to znamenalo dalsi reseni nasledku pro fyzicke osoby ktere pravne jednaly v pojmu teto smlouvy.

    Myslim ze se jen tak lehce neda otrhnout od Mnichovske dohody ktera nabyla mezinarodniho prava uz jen tim ze vitezne mocnosti ji podepsali a uznali za spravni.

    Jednoduse receno, nemuzete mit obe strany dohody, jak se Vam casove libi!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Všichni signatáři Mnichovské smlouvy slíbili garantovat hranice ČSR po odstoupení území. D to porušilo obsazením cz-zemí počínaje 14. 03. 1939, 16. 03. byl vyhlášen protektorát. Tedy Mnichovská smlouva ztratila smysl a platnost. GB prohlásila ještě za války, že po válce se nebude cítit vázána územními ústupky ČSR (vůči Německu) obsaženými a vyplývajícími ze smlouvy z Mnichova v roce 1938.

      Vymazat
    2. für Herr Krystlik19. srpna 2017 6:16

      Krystlik, Zamlcene Dejiny.
      strana.196.

      Celkový počet Čechů k 17. 5. 1939 na odstoupených územích Německu byl podle německého sčítání lidu cca 513 000 [Bohmann 1975], podle odhadu Bartošova kolem 600 000 [Bartoš]. (Z celkoveho sčítání lidu 2,943,187.)

      Dohromady Češi tvořili, podle různých odhadů,10 až 15 % obyvatelstva v územích odstoupených Německu. ( to je 294,318 až 441,478 Čechů)

      Strana 178:
      při sčítání lidu v roce 1930 se ve prospěch Čechů ještě více podvádělo než při sčítání v roce 1921!!!

      Pokud si jeste nekdo mysli (jako ten hadavka Kapisto) ze pocet Cechu v zijicich v Sudetech byl vyssi jak pul milionu, tak se vasnosto obrate na Pana Krystlika.

      Vymazat
    3. Unavne opakovani a dokazovani ze anonym z 16.srpna 6:16 ma pravdu svedci o typickem projevu hadavosti.

      Vymazat
  12. Pro >>Anonymní14. srpna 2017 20:29
    Bohuzel, vase schopnost chapat psany text a prilozit neco podstatneho k diskuzi bez hadani je omezena vasi sebedulezitosti. Bohuzel, jste se nepoucil a to se zda v pritomne dobe nelecitelne. Preji hezky den!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hmm, takze kdyz vas clovek nachyta na svestkach (doufam, ze vite co znamena tato alegorie) tak nejsem schopen chapat psany text.
      Jste vy vubec schopen napsat neco aby to bylo srozumitelne bez dalsiho vysvetlovani so jste mel vlastne na mysli?
      Mimochodem, uz jste si zjistil kde je nejvetsi hrbitov Polaku mimo Polska?

      Vymazat