úterý 1. října 2019

Jak jsem se opět zařekl


Tomáš Krystlík

Touže po Schinkenflecken jsem si zakoupil, nejsa v Německu, české uzené, ale neměl jsem to dělat. Při vaření se linul z hrnce nelibý smrad pro můj frňák navyklý na německé, rakouské a polské uzené výrobky a masa. Z nelibě vonícího vývaru se nedala udělat ani česnečka, vše bylo též nepřiměřeně mazlavé od želatiny v mase. Vývar tedy do záchodu, šunkofleky nestály za nic, převládala pachuť z českého uzeného, která se snad nedá popsat, ale nepříjemná.

To bych překousl a vyvodil z toho důsledky, ale tento týden kamarád přinesl s sebou z českého Globusu, který má podle chuťových buněk všech mně známých Čechů vyhlášené vlastní uzenáře, něco podobného uherskému salámu, špekáčky a sekanou (bavorského typu). A nutil mě ochutnat. Jakoby uherský salám české provenience (k rozeznání podle barvy) byl na první ochutnání docela chutný, leč příšerně tučný. Nutno přiznat, že ne po loji jako jiné české salámy. Ale ani trochu nedosahoval kvalit maďarských téli szálami, ba ani od no-name-maďarských firem.

Špekáček z Globusu jsem po ochutnání vyňal z úst a umístil do koše. Rušila mě obdobná pachuť jako u předchozího českého uzeného, místo špekových kostiček nějaké průhledné kostičky, tuhý obal, žádné poživatelné střívko. Nápadný jev: špekáček ve vodě ohříván nabýval viditelně na objemu, což svědčí o vysokém podílu vody v buřtech.

Bavorskou sekanou z Globusu jsem zkusil za studena a necítil nic nepatřičného. Takže jsem si ji ohřál, aby se z ní stalo po ničem nechutnající nic. Tedy popelnice.

Žádné komentáře:

Okomentovat